Köp- och Leveransvillkor

 

Priser:

Alla priser som anges på Bomys.se är i svenska kronor inklusive 25% moms och exklusive frakt.

Minsta beställningsbelopp:

Det finns inget minsta beställningsvärde, alla beställningar är välkomna, stora som små!

Betalning med Payson:

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson logo

Betalning med Paysonfaktura:


“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 35 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om ångerrätt
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Payson logo

Orderbekräftelse / betalningsbekräftelse:

En orderbekräftelse från oss / betalningsbekräftelse från banken Payson skickas omedelbart till den e-postadress som uppgetts vid beställningen. Har du inte fått någon bekräftelse beror det oftast på att den har hamnat i din skräppost (kontrollera din skräppost/spam så det inte fastnat där) eller att e-postadressen inte blivit ifylld korrekt, det räcker med att ett enda tecken är fel. 

Leverans:

Vi använder DB SCHENKER som levererar till ditt närmaste DB Schenker utlämningsställe. Ditt paket levereras vanligen mellan 2-4 arbetsdagar efter att paketet är skickat från oss. Lite beroende på var i landet du bor kan det ibland ta 1-2 dagar extra. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.

OBS! Vi levererar enbart inom Sverige.

Fraktkostnad:

Kostnaden för frakten inom Sverige tillkommer med en fast fraktavgift av endast 59 Kr inkl moms.

Leverans till annan mottagare:

Om du vill att leveransen ska ske till annan mottagares adress så anger du detta i fälten för leveransadress i kassan. Leverans till annan adress kan ej om man använder faktura, endast vid kortbetalning!

Öppet köp/Bytesrätt/Ångerrätt/Outlösta paket:

Bomys följer de lagar och föreskrifter som finns, dvs lagen om konsumentskydd vid distans- och hemförsäljning (distansavtalslagen).

Du har rätt att ångra ditt köp eller byta till annan produkt inom 14 dagar från det att varan mottagits, förutsatt att varan är oanvänd och kvar i originalförpackningen.

Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varorna.

Om du vill byta eller returnera en vara, kontakta oss via e-post: info@bomys.se innan du skickar tillbaka varan. Du står själv för returfrakten och transportrisken om du önskar returnera eller byta en vara. 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott eller som inte är fullt frankerade.

Varor som skickas i retur till ett ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut - varan skall skickas i retur med leverans direkt till vår adress: Ryd 12   561 95 Lekeryd  Sverige

De returnerade varorna ska vara oanvända och oskadade samt ha kvar ev. originalförpackning.

När den returnerade varan inspekterats av oss och returen godkänts skickar vi utbytesvaran alternativt återbetalar köpesumman för varorna (ej frakter och avgifter och presentinslagning!) snarast eller senast inom 30 dagar från det att vi mottagit returen.

Observera att du ska betala eventuell faktura även om du returnerar en vara.

OBS! 

*Ångerrätt/öppet köp och bytesrätt gäller ej för varor som producerats efter särskilda önskemål (personaliserade pusselbitar med egen text/namn/logo/bild/foto osv.).

*Ångerrätt/öppet köp och bytesrätt gäller ej för presentinslagning, REA-varor och KAMPANJ-varor.

*Enligt konsumentköplagen är det INTE att se som nyttjande av ångerrätt om du inte hämtar ut ditt paket.

För att nyttja din ångerrätt måste du därför hämta ut ditt paket och därefter skicka tillbaka det till oss. Vidare gäller enligt konsumentköplagen ej ångerrätt på produkter som av oss är tillverkade till dig/er personligen (pusselbitar med egen text/namn/logo/bild/foto osv.). Detta gäller även för presentinslagning, REA-varor, OUTLET-varor och KAMPANJ-varor. Liggtiden för försändelser hos ombuden är 14 dagar.

Vad som händer om du inte hämtar ut ditt paket:

Enligt Bomys villkor som du godkänt vid köpet belastas du med en kostnad av 400 sek som faktureras dig dagen efter Bomys fått tillbaka varorna. Produkter som vi tillverkat till dig/er personligen (pusselbitar med egen text/namn/logo/bild/foto osv.) återbetalas INTE enligt SFS2005:59 §11. Detta gäller även för presentinslagning, REA-varor, OUTLET-varor och KAMPANJ-varor.

Om du ångrar ditt köp:

Vänligen hämta ut ditt paket och skicka tillbaka det till oss. Det du betalar då är returfrakt. OBS! Produkter som vi tillverkat till dig/er personligen (pusselbitar med egen text/namn/logo/bild/foto osv.) återbetalas INTE. Detta gäller även för presentinslagning, REA-varor, OUTLET-varor och KAMPANJ-varor. Gäller din order ej personliga produkter, rea & kampanj-varor får du tillbaka vad du betalat minus frakt, returfrakt och ev faktura avgift. Förutsättningen för att du enligt SFS2005:59 §10 ska åberopa ångerrätt är att du meddelar oss och skickar tillbaka paketet enligt de anvisningar du då får av oss. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

Personuppgiftslagen:

De uppgifter som lagras i vårt kundregister har ingen obehörig tillgång till, vi tar fullt ansvar för alla personuppgifter, som t.ex. namn, adress och personnummer, som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Reklamation:

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart omgående (senast 5 dagar efter att du hämtat ut försändelsen)  via e-mail så att vi kan rätta till felet. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Spara alltid originalemballage och faktura/kvitto. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader (utöver returfrakt) för dig snarast möjligt. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Många av våra produkter är i ett slitet utförrande och avsiktligt producerade med avvikelser och patina för att få ett gammaldags utseende. Detta gäller speciellt zink, fattigmanssilver krukor o glas. Vi tar således inte emot reklamationer på sådana avvikelser.

Övrigt:  

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och ev tryckfel samt ändringar av teknisk data som ligger utanför vår kontroll.

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges kan delvis bero på inställningar i din dator.  

Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.

Gäller enbart våra pusselbitar:

Vid beställning av en eller flera personliga pusselbitar försöker vi uppnå dom via digitala förslag (i regel 2-4 förslag som du kan titta på) med olika design/ordning och typsnitt.Vill du ändra något så gör vi ytterligare förslag. Vi designar tills du är nöjd! När vi kommit fram till en design som passar dig påbörjar vi arbetet.

Observera att "en digitalt förslag" är och förblir en digital förhandsvisning. Vi kan inte garantera att de färger som visas på förslag av våra pusselbitar exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges kan delvis bero på inställningar i din dator.

Om Bomys inte får någon respons inom 5 dagar på de design förslag Bomys ger tar vår designer sig friheten att skicka det designförslag Bomys anser vara bäst. Så vänligen kontrollera er skräpmail då våra mail kan hamna där. 

Du kan också kombinera personliga pusselbitar med Bomys pusselbitar med budskap. 

Tillverkningstiden är mellan 2 – 4 dagar som du kan läsa i beskrivningen för till exempel alla våra pusselbitar.

Är du en återkommande kund? BRA ATT VETA:

Vi har många kunder och vi kan tyvärr inte hålla ordning på mycket mer än att man är återkommande kund. Därför är det alltid bra att meddela oss vad du beställde tidigare och att du vill ha samma still, färg etc.…

Sedan mitten av december 2015 skaffade vi maskiner som sågar våra pusselbitar. Tidigare passade enbart pusselbitar som var beställda för att passa med varandra. Efter efterfrågan att komplettera sina bitar skaffade vi således möjligheter att såga exakt likadana bitar hela tiden. Så av den anledningen passar pusselbitar köpta från mitten av december 2015 med varandra i alla ledder.

Det går numera även att komplettera dina pusselbitar med bitar köpta efter mitten av december 2015 och de kommer passa med varandra. Du kan också kombinera personliga pusselbitar med Bomys pusselbitar med budskap. 

Har du andra frågor eller vill ha mer information om något kontakta oss.

Kundtjänst:

Du når oss lättast via e-mail  info@bomys.se  eller per telefon: 0722199662 måndag till fredag mellan kl 9.00 - 17.00.

Vi besvarar inkomna mail rörande beställningar inom 12 h.

Vår adress: Ryd 12

                     561 95 Lekeryd

                     Sverige

Vårt org nr 660304-4386