Köp- och Leveransvillkor

 

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför följer vi alltid Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen.

PRISER:

Alla priser som anges på Bomys.se är i svenska kronor inklusive 25% moms och exklusive frakt. 

MINSTA BESTÄLLNINGSBELOPP:

Det finns inget minsta beställningsvärde, alla beställningar är välkomna, stora som små!

BETALNING MED PAYSON:

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson logo

BETALNING MED PAYSONFAKTURA:

“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 35 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om ångerrätt
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Payson logo

ORDERBEKRÄFTELSE / BETALNINGSBEKRÄFTELSE:

En orderbekräftelse från oss / betalningsbekräftelse från banken Payson skickas omedelbart till den e-postadress som uppgetts vid beställningen. Har du inte fått någon bekräftelse beror det oftast på att den har hamnat i din skräppost (kontrollera din skräppost/spam så det inte fastnat där) eller att e-postadressen inte blivit ifylld korrekt, det räcker med att ett enda tecken är fel. 

LEVERANS:

Så snart varorna lämnat vår butik skickar vi en e-post till dig som innehåller ditt försändelsenummer (kolli-ID). Du kan närsomhelst kontrollera leveransstatus online på Schenker.se

Vi använder DB SCHENKER som levererar till ditt närmaste DB Schenker utlämningsställe. Ditt paket levereras vanligen mellan 2-4 arbetsdagar efter att paketet är skickat från oss. Lite beroende på var i landet du bor kan det ibland ta 1-2 dagar extra. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS- eller brev-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. 
Tänk på att paketet endast ligger 14 dagar hos ditt ombud. 
Har du inte möjlighet att hämta ut ditt paket själv kan du be någon annan hämta paketet åt dig. Då ska personen som hämtar ut paketet visa upp både sin egen och din legitimation och löpnumret som står i din SMS- eller brev-avisering av Schenker. 
Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten. För att nyttja din ångerrätt måste du därför hämta ut ditt paket och därefter skicka tillbaka det till vår adress: BOMYS, RYD 12, 561 95 LEKERYD, SVERIGE 
OBS! Vi levererar enbart inom Sverige. 

FRAKTKOSTNAD:

Vårt fraktpris är 59,-
Beställer du varor för mer än 1500,- bjuder vi på frakten. Detta justeras automatiskt i kassan. 

Leverans till annan mottagare:

Om du vill att leveransen ska ske till annan mottagares adress så anger du detta i fälten för leveransadress i kassan. Leverans till annan adress kan ej om man använder faktura, endast vid kortbetalning!

ÅNGERRÄTT:

Bomys följer de lagar och föreskrifter som finns, dvs lagen om konsumentskydd vid distans- och hemförsäljning (distansavtalslagen).

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen, även om varan har öppnats. 

Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varorna.

Innan du returnerar en vara du ångrat köp av kontakta oss via e-post: info@bomys.se eller via telefon 0722199662. 

Vidare måste följande uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:

• varan är oanvänd, oskadad och originalförpackningen finns kvar

• följesedeln ska bifogas med returen/eller annan information där ordernummer och namn framgår.

• varan är INTE producerad efter särskilda önskemål (som personliga pusselbitar och pusselbitar med valfria namn. enligt kap:2; 11§ av distans & hemköpslagen.) 

• varan är INTE rea/outlet/kampanj-varor 

• returfrakten betalar DU själv. Varan ska returneras till vår adress: Bomys Ryd 12 561 95 Lekeryd. 
   Varor som skickas i retur till ett ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut utan de skickas automatisk tillbaks till er! 
• Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott eller som inte är fullt frankerade. 

Är allt ovanstående ok, betalas värdet på varan tillbaka (ej frakten, fakturaavgifter och presentinslagning) snarast eller senast inom 10 dagar från det att vi mottagit returen. 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp!

Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det. 

Vad som händer om du inte hämtar ut ditt paket: 
Enligt Bomys villkor som du godkänt vid köpet belastas du, förutom sändningskostnad och ev. fakturaavgift, med en kostnad av 400 sek som faktureras dig efter Bomys fått tillbaka varorna, oavsett köpesumma. Produkter som vi tillverkat till dig/er personligen (som personliga pusselbitar med egen text/namn/logo/bild/foto osv.) återbetalas INTE enligt SFS2005:59 §11. Detta gäller även för presentinslagning, REA-varor, OUTLET-varor och KAMPANJ-varor. 

REKLAMATION:

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart omgående (senast 2 dagar efter att du hämtat ut försändelsen) via e-post: info@bomys.se så att vi kan rätta till felet. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Spara alltid originalemballage och faktura/kvitto.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader (utöver returfrakt) för dig snarast möjligt. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Många av våra produkter är i ett slitet utförrande och avsiktligt producerade med avvikelser och patina för att få ett gammaldags utseende. Detta gäller speciellt zink, fattigmanssilver krukor o glas. Vi tar således inte emot reklamationer på sådana avvikelser. Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges kan delvis bero på inställningar i din dator. 

PERSONUPPGIFTER / POLICY

Personuppgifter lagras i vårt kundregister när du registrerar dig som kund hos oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag med undantag för Payson som är våra samarbetspartners och hanterar betalning och fakturering.

Den kan också användas av oss för att skicka dig erbjudanden från vår butik och nyhetsbrev.

Vill du rätta till några uppgifter eller bli borttagen ur registret är det bara att kontakta oss.

COOKIES

För att förbättra användarupplevelsen använder Bomys cookies. Dessa cookies raderas när du stänger din webbläsare. Om du öppnar ett nytt webbläsarfönster kommer då nya cookies att skapas. Vi sparar information i cookien såsom ett slumpmässigt värde som används för att skapa anonym statistik i vår webshop.

ÖVRIGT:

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning och ev. tryckfel samt ändringar av teknisk data som ligger utanför vår kontroll. 
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd. 

KUNDTJÄNST:

Har du andra frågor eller vill ha mer information om något kontakta oss via e-mail info@bomys.se eller per telefon: 0722199662 måndag till fredag mellan kl 9.00 - 17.00. 
Vi besvarar inkomna mail rörande beställningar inom 12 h. 

Bomys är en registrerad företag org. nr. 660304-4386 

Ryd 12 - 561 95 Lekeryd - Sverige - tel. 0722199662 - info@bomys.se